In balans met je ademhaling

Voel je beter door beter te ademen

Ben je uit balans?

Je ademhaling is een prachtig instrument om je interne staat te verbeteren. Je kunt er altijd op terug vallen om je te kalmeren, spanningen los te laten of juist voor meer energie. Door je adem bewust in te zetten help je jezelf naar een fitter en meer gebalanceerd leven. Want je ademhaling is de link tussen lichaam en geest. Het helpt je om meer bewust in contact te staan met jezelf. Zodat je sneller herkent wat je echt wilt en waar je behoefte aan hebt. Hierdoor kun je beter je grenzen bewaken. Ook maak je ruimte voor je gevoelens en emoties en leer je hierin te ontspannen.  Adem je vrij en ontspannen dan sta je ook zo in het leven. Een veel gehoorde klacht is hoog of gespannen ademen. Wil je ontdekken hoe je weer tot een rustige en volledige ademhaling komt? 

ontspannen uitademen

Loslaten en dichter bij je gevoel

Met een verbonden ademhalingssessie kun je diepere lagen in jezelf bereiken. Het is een intensieve ademmethode waarbij je veel energie in je lijf brengt. Je kunt het zien als een grote schoonmaak in de vorm van een ademmeditatie.  In een verbonden ademsessie help ik je om weer terug te keren naar een open, volledige en ontspannen ademhaling. Emoties en overtuigingen die vastzitten komen omhoog en kun je verwerken. Dankzij je adem heel je de delen in jou die liefde en aandacht nodig hebben. Vaak krijg je ook mooie inzichten over jezelf en je patronen. Verbonden ademhalen gaat voorbij aan het denken, je komt gelijk tot de kern zonder eindeloze praatsessies.

Ademcoaching bij stress en burn-out

Als je rustig en kalm ademt, geef je hiermee je lichaam een seintje dat alles ok is. Het kan ontspannen. Dat is wat je wilt, zeker bij stress. Want door drukte en steeds malende gedachten, staat je lichaam steeds ‘aan’ in de actiestand. Hoe meer je je lichaam kunt ontspannen, hoe minder vat stress op je heeft. Je komt weer in balans. Dan is het ook weer makkelijker om positief te denken en de dingen te accepteren zoals ze zijn.

Door hier bewust mee te oefenen, verander je je onbewuste adempatroon en kom je lekkerder in je lijf te zitten. Je bewaakt je grenzen beter en gaat voor wat goed voor je is.

blokkades en patronen loslaten
een betere focus
dichterbij je gevoel
lichaam en geest in balans
optimaal opladen
A healthy mind has an easy breath

Heb je het idee dat je beperkt ademt?

Je bent niet de enige!

Veel mensen ademen beperkt; 90% van de mensen gebruikt maar 30% van zijn/haar ademcapaciteit. De meesten van ons ademen dus niet helemaal vrij en ontspannen. Dat komt doordat we door de jaren heen spanning, pijn en onderdrukte emoties (onbewust) vast zetten in ons lijf. Door niet echt te voelen wat er in ons leeft, te weinig ontspanning en alsmaar doorgaan. Vaak willen we liever ongemakkelijke gevoelens en emoties uit de weg gaan. Dit brengt bepaalde onbewuste spierspanningen met zich mee. Die gespannen spieren in je romp beperken de ruimte waarin de adem zich vrij kan bewegen. Daar waar de adem niet kan komen is het afgesloten en blokkeert je natuurlijke stroom aan (levens) energie. 

Wat anderen zeggen…

Een poos geleden heb ik een aantal super fijne ademsessies gevolgd bij Esther. Ze begeleidt heel nuchter en prettig. Ook legt ze goed uit wat er gebeurt en wat je zou kunnen ervaren met daarbij de duidelijke uitleg dat het ook voor iedereen anders voelt. Ik vond het heel erg interessant om op deze manier te kunnen kennis maken met ademwerk, en wil me er straks ook zeker nog verder in verdiepen. Bedankt Esther voor deze super fijne kennismaking!

Anniek

Ik heb de gesprekken met Esther als heel fijn ervaren. Vooral de toepassing van ademtechnieken tijdens de coaching sessies waren voor mij een manier om dichter bij mijn gevoel te komen en daardoor bijzondere inzichten te krijgen. Esther creëert een veilige sfeer, door haar aanpak maar vooral ook door wie ze is.

Stephanie

“Ik ben dolblij met hetgeen ik tot nu toe heb geleerd van jou. Vandaag merkte ik het toen ik bijna in paniek raakte toen iemand over mijn grenzen ging. Maar nu wist ik hoe ik moest ademen en dat ik genoeg lucht had en kon ik de situatie beter aan. Later deze week, lag er weer een paniekaanval op de loer tijdens het auto rijden. Nu kon ik dankzij een aantal diepe ademhalingen rustig worden en werd ik geen gevaar op de weg. Alvast dikke vette dank daarvoor!”

Anoniem